May 5, 2014

Farewell, Mr. Byford


Timothy John Byford
(1941-2014)

Čudan smo narod mi Srbi. Stalno se busamo u grudi nekim nacionalnim identitetom, kunemo se u bitke i svece, a kulturu puštamo da trune u zapećku. Nikad nam nije falilo ni misli ni mislilaca, ali nam je često falio neko da nas opismeni i duhovno izdigne.

Smislili smo i poslovicu, "Niko nije prorok u svom selu", da opravdamo to što smo uvek iz tog sela terali one koji su videli dalje i hteli više. Posle nam je uvek bilo krivo kad ih neko selo preko okeana prigrli i proglasi svojim. I uvek je neki drugi prorok morao da dođe izdaleka da bi nam pokazao naše vrline i naše mane, da bi nas naučio da više volimo ono što jesmo jer možda vredimo više nego što mislimo. Kako smo se njima zahvaljivali? Puštali smo ih da umru zaboravljeni, u bedi, voleći nas više nego što smo u stanju da sami sebe volimo. To je valjda naš način da kažemo "hvala".

Zato se neću zahvaljivati, jer i ja sam deo tog čudnog i nezahvalnog naroda. Reći ću samo: "Farewell, Mr. Byford". Pozdravite čika Jovu ako ga sretnete.


1 comment:

  1. ''Čudan smo narod mi Srbi''...Ni narod, ni Srbi ako je sudeći po z n a nj u mislećih ljudi o našem narodu i nama Srbima. MI SMO SAMI SEBI PROPUŠTENA ŠANSA, kao kada se ima nekakva dobra prilika a kada se ona propusti - čudimo se neprilici...Koliko nas je samo Timothy učio o mnogo toga...Hvala mu na tome, bogatio je svojom poSRBljenom dušom sve nas raSRBljene...

    ReplyDelete