Dec 15, 2014

Od Venca sve do Rume... Lagana poslastica za kraj sezone

Još jedna godina polako odbrojava svoje poslednje dane i privodi kraju neke priče. Decembar je mesec sumiranja godišnjih utisaka, pa je tako red i da se (zvanično) zatvara planinarska sezona. Ovog puta je za poslednju akcuju izbor pao na južne padine Fruške gore: malo nekih staza kojima se ređe ide, malo dobro utabanih puteva, vreme odlično, društvo još bolje a raspoloženje kakvo se samo poželeti može. Postoji li bolji način da se oprostimo od tabananja po brdima i dolinama za ovu godinu? Mislim da ne.

Kad čovek nešto dugo čeka, obično se na kraju razočara. Na sreću, ovog puta to nije bio slučaj, iako smo Zoki Vukmanov (još neko vreme član PK "Spartak" iz Subotice) i ja pričali o ovoj akciji bukvalno mesecima. Prvobitna zamisao je bila sasvim jednostavna: planinari iz ravnice u obilasku Borkovačkog jezera na severu Rume. Onda su počele da se uključuju i druge ideje. Zašto ne bismo obišli i obližnje Kudoško jezero kod Pavlovaca, ili možda živopisnu Rivicu na samoj ivici Fruške gore? Pa kad smo kod Fruške gore, zašto ne obići i neke njene lepote? I tako, mic po mic, akcija se sama uobličila i pre nego što sam ja uopšte počeo ozbiljnije da planiram taj vikend orni Subotičani su već napunili minibus. Iz Rume je krenula odabrana, ali ne baš i mala ekipa: petnaestak učesnika, praktično polovina aktivnih rumskih planinara.

Okupljanje na Vencu
Potok Morintovo u dolini

Po okupljanju na blago zavejanom Vencu krećemo putem Lazinog vira. Usput se dogovaramo oko trase i odluka pada na jednu nemarkiranu stazu, duž i oko korita potoka Morintovo. Grupu predvodi Marko Karić, jedan od najaktivnijih rumskih planinara. Pomalo se razvlačimo zbog različitog tempa, ali vidi se da uživaju svi, od najstarijeg deda Pante do mališana Petra i Nidže za koje prosto ne mogu da nađem dovoljno reči hvale.

Prolećni ambijent
Najmlađi planinari u akciji
Improvizovana brana na potoku

Nakon sat i po spusta stižemo do Lazinog vira, gde je još jedan deo rumske ekipe po unapred dogovorenom scenariju pripremio nenajavljeni doručak i okrepljenje za planinare. Za Subotičane lepo iznenađenje još više je podiglo ionako lepo raspoloženje, a Zoki je iskoristio priliku da mi svečano dodeli medalju za vernost Vojvođanske treking lige (na koju sam potpuno zaboravio u Subotici). Čula se i kratka priča našeg profesora Nenada Radića o nastanku imena Lazinog vira, pa smo posle grupne fotografije nastavili prema Vrdniku, a odatle dalje prema Kudoškom jezeru i Pavlovcima, trasom nekadašnje vrdničke pruge.

Lazin vir i vodopad
Učesnici akcije
Kudoško (Pavlovačko) jezero
Do Borkovca je dalje vodio pomalo monoton put preko pašnjaka, njiva i neizbežnog sremskog blata, ali mislim da nikome to nije smetalo. Moj predlog da se Borkovačko jezero obiđe dužim (ali i lepšim) putem sa istočne strane ipak nije prihvaćen, ali daleko od toga da mi je žao. Ovako lepo pešačenje po prelepom danu i u sjajnom društvu nije ostavilo mnogo toga da se još poželi. Bilo je ove godine i zahtevnijih i atraktivnijih akcija, ali nekako mi je retko kada srce bilo puno kao juče. Ako je drugima bilo i upola lepo kao meni, akcija je i više nego uspela. Ostalo je samo pitanje ne da li, nego kada ćemo ponoviti nešto slično.

Pavlovački pašnjak
Kad dalje nema puta, dobra je i strnjika
Borkovačko jezero

Šta na kraju reći o celoj godini? Kad podvučem crtu, moja odluka s kraja prošle godine da se u 2014. godini mnogo više posvetim planinarenju i trekingu nakon mnogo godina sporadičnog učešća samo u najjačim akcijama bila je i više nego ispravna. Iako je od moje prve planinarske akcije prošlo punih 18 godina, sramota me je da priznam da je za sve to vreme bilo godina kad sam odlazio u planinu samo jednom ili dvaput i iskreno se nadam da u budućnosti ima vremena da se nadoknadi propušteno. A uz dobro društvo i mnogo pozitivne energije ništa nije nemoguće.



Dopada Vam se ovaj tekst? Pratite perpetuuM Mobile i preko Facebooka.

2 comments:

  1. Prigovor savesti17/12/14 10:26

    Malo je reći 'Bravo'... za ovaj tekst, za sve dosadašnje tekstove i fotke, za akcije, kilometre, druženja, impresije... Bolje od ovoga bilo bi samo da sam bio sa vama...

    ReplyDelete